Ползите от плодовете: Праскова

Прасковите са едно от най-добрите изобретения на природата. Те са меки и сладки, миришат божествено, имат добър вкус, варени или пресни, и са пълни с витамини, минерали и антиоксиданти.
 
Прасковите могат да се похвалят с много потенциални ползи за здравето, включително подобрено храносмилане, здраво сърце, силна имунна система и намалени симптоми на алергия. 
 
Прасковите са вид костилкови плодове, подобни на сливи, кайсии, череши и нектарини. Както подсказва името, костилковите плодове имат костилкова централна ямка. Прасковите най-често имат бели и жълти разновидности.
 
Една голяма праскова (около 147 грама) има около:
 
68 килокалории.
2 грама фибри.
1,3 грама протеин.
 
Прасковите също са умерен източник на витамини и минерали, особено:
 
Витамин Ц
Витамин А
калий
 
 

Ползи за здравето

 

Здраве на сърцето

Всички видове плодове са важна част от здравословната диета, но прасковите може да имат някои специфични ползи. Изследвания върху животни показват, че екстрактът от праскова може да помогне за понижаване на холестерола и високото кръвно налягане.

Прасковите също са умерен източник на калий, който е важно хранително вещество за контролиране на кръвното налягане.

 

Подобрено храносмилане

Прасковите съдържат както разтворими, така и неразтворими фибри. Разтворимите фибри спомагат за стабилизиране на кръвната захар и поддържат нивата на холестерола под контрол. Неразтворимите фибри подпомагат храносмилането и помагат за предотвратяване на запек. Яденето на кората на плода може да увеличи максимално приема на фибри.
 
Освен това, някои изследвания показват, че чай и екстракти, направени от цветя на праскова, могат да помогнат за подобряване на храносмилането.
 
 

Намаляват възпалението

Полифенолите на растителна основа (микронутриенти) и пребиотиците (живи бактерии), които се намират в прасковите и други растителни храни, могат да намалят възпалението, което от своя страна може да намали риска от много хронични заболявания, включително сърдечни заболявания, диабет, рак и болестта на Алцхаймер.

 

По-силна имунна система

Нежната кожа и сочната вътрешност на прасковите съдържат полезни антиоксиданти, включително витамин С, полифеноли и каротеноиди. Антиоксидантите са съединения в растенията, които се борят с увреждането на клетките, а богатите на антиоксиданти диети могат да помогнат за предпазването на тялото от стареене и заболявания, включително рак. Всъщност учените са открили, че жените в постменопауза, които ядат поне две порции праскови седмично, имат по-ниски нива на някои видове рак на гърдата.
 
Някои изследвания също така установяват, че екстрактите от костилките на праскова могат да намалят алергичната реакция на тялото. Необходими са повече изследвания, но това е интригуващ намек, че прасковите могат да бъдат от полза за имунната система по различни начини.
 
 

Здраве на очите

Прасковите са умерен източник на бета каротин, червено-оранжев пигмент, открит в плодовете. Тялото превръща бета каротина във витамин А, основен витамин, който е важен за здравото зрение.

 

Здраве на кожата

Някои лабораторни изследвания установяват, че когато се прилагат върху кожата, екстрактите, направени от костилките на праскова или цветовете на праскова, могат да намалят UV увреждането и да помогнат на кожата да задържи влагата. Необходими са повече изследвания, но това е друга възможна причина да обичате прасковите.

 

Източник: https://health.clevelandclinic.org/benefits-of-peaches/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.