Ползите от плодовете: Ягода

Ягодите са любим летен плод. Сладките плодове може да се използват в много храни – от кисело мляко до десерти и дори салати. Ягодите, както повечето горски плодове, са плод с нисък гликемичен индекс, което ги прави вкусен вариант за хора, които искат да контролират или намалят нивата на глюкозата.
 
Юни обикновено е най-доброто време за бране на пресни ягоди, но червените плодове се предлагат в супермаркетите целогодишно. Те са вкусни сурови или приготвени по различни рецепти.
 
 

Ползи за здравето

Витамините, минералите и антиоксидантите в ягодите могат да осигурят важни ползи за здравето. Например, ягодите са богати на витамин С и полифеноли, които са антиоксидантни съединения, които могат да помогнат за предотвратяване на развитието на някои заболявания.
 
В допълнение, ягодите могат да осигурят други ползи за здравето, свързани с:
 
 

Инсулинова чувствителност

Доказано е, че полифенолите в ягодите подобряват инсулиновата чувствителност при възрастни без диабет. Не само, че ягодите са с ниско съдържание на захар, те също могат да помогнат за метаболизирането на други форми на глюкоза.

 

Защита на кожата

Ягодите имат противовъзпалителни ефекти, които могат да предотвратят увреждане на кожата, когато се прилагат локално. В едно малко проучване козметичните процедури на базата на ягоди предпазват кожата, изложена на вредно ултравиолетово А (UVA) лъчение, особено в комбинация с коензим Q10.

 

Контрол на остеоартрита

Едно малко проучване показва, че противовъзпалителните ползи от ягодите могат да защитят и други части на тялото, включително ставите. За хора с остеоартрит и болки в коляното, ягодите могат да помогнат за намаляване на болката и отока и да подобрят качеството на живот. Доказано е, че консумацията на ягоди значително намалява постоянната, периодичната и обща болка при хора с остеоартрит.

 

Превенция на други болести

Ягодите съдържат широк спектър от биоактивни съединения, които са показали защитни ефекти срещу хронични заболявания. Техните антиоксидантни и противовъзпалителни ефекти могат да подобрят когнитивната функция и психичното здраве. Някои изследвания показват, че включването на ягоди, както и други горски плодове, в диетата може да помогне за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания, рак, болест на Алцхаймер и други заболявания.

 

Хранително съдържание

Ягодите са богати на витамин С и други антиоксиданти, които помагат за намаляване на риска от сериозни здравословни състояния като рак, диабет, инсулт и сърдечни заболявания.
 
Освен това е отличен източник на:
 
  • магнезий
  • фосфор
  • калций
  • калий
  • фолиева киселина
  • витамин К
 
 
Една порция ягоди от 100 грама съдържа:
 
Килокалории: 91
Протеин: 0,67 грама
Мазнини: 0,3 грама
Въглехидрати: 7,68 грама
Фибри: 2 грама
Захар: 4,89 грама
 
 

Употреба

Ягодите се намират на рафтовете на повечето хранителни магазини и супермаркети. Могат също да се берат от градината по време на пиковия им сезон.
 
Ягодите са универсален плод, който може да се използва в кремове, плодови салати, печени изделия и салати.
 
Ето няколко начина за използване на ягоди в рецепти:
 
  • Палачинки с резенчета ягоди
  • В салата от кейл с козе сирене и настъргани бадеми
  • Чийзкейк с цели или нарязани ягоди
  • В кисело мляко
  • С бита сметана за десерт или закуска
  • Замразени ягоди към смутита

 

Източник: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-strawberry

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.