HIIT! Изгорете мазнините с упражнения със собствена тежест

мазнините

Ако искате да влезете във форма, но нямате време да посещавате фитнес залата, нито разполагате с гирички вкъщи – тази тренировка само със собствена тежест е за вас! Когато използваме само съпротивлението на собственото си тяло със сигурност ще има резултати. Защото за разлика от преносимите тежести, няма как да намалим тежестта на собственото си тяло и именно тук е ключът към бързия прогрес и най-вече – резултати! HIIT тренировката ни предлага точно това – ефективни упражнения със собствена тежест, които ще разплачат мазнините ни. Точно от това се нуждаем в началото на пролетта – движение, енергия, заряд, тонус и перфектна форма. Имате нужда само от мотивация, минимум 15 минути а ден и бутилка с вода!

Загрейте тялото

Всяка добра тренировка започва с леко разбуждане на заспалите ни мускули, които трябва да получат сигнал, че предстои усилие и стрес, защото тренировката е точно това. Стрес за мускулите, който ги предизвиква да станат по-устойчиви и силни. Загрейте става по става с кръгови движения и ако имате въже за скачане – скачайте с умерено темпо за 2-3 минути, за да сте сигурни, че тялото ви е топло и готово за тренировка!

Не забравяйте да дишате

Правилното дишане е от огромно значение особено, когато правим по-интензивни упражнения, каквито са тези в HIIT. Често имаме склонност да забравяме да дишаме и дори да задържаме дъха, но това няма да ни направи добра услуга. Правилното дишане означава ритмично, дълбоко и по възможност релаксирано поемане на въздух и поетапно издишване. Ако се научим да дишаме по този начин ще увеличим издръжливостта си и обратното. Ако вдишваме и издишваме бързо, рязко, с прекъсвания и неритмично ще намалим издръжливостта си и ще се уморим лесно. Затова опитайте да намерите своя собствен ритъм и се старайте да дишате колкото се може по-бавно.

Разтегнете качествено

Разтягането в края на тренировката е още едно ключово нещо, за да имаме оптимални резултати. При упражненията за сила мускулните влакна се съкращават и прибират едно към друго, затова е важно в края на упражненията да ги разтегнем с качествен стречинг. Отделете 5-10 минути за бавно разтягане на цялото тяло!

Ето и тренировката, която ви препоръчваме!

Екатерина Кьосева

Екатерина Кьосева

Екатерина e психолог, преподава йога и организира семинари за себеразвитие. Писането е друга нейна голяма страст, която й позволява да "играе" с гледните точки и да разширява собственото си възприятие за живота!

1 Comment

Leave a Response