Всеки четвърти родител в света не отделя никакво време на детето си за уроците вкъщи

Отделяте ли време, за да помагате на детето си в писането на домашни и в училищната му подготовка? Или сте от родителите, които са на мнение, че ученикът трябва сам да се справя със задълженията си? За да сверите часовника си, решихме да ви представим резултатите от международно проучване на фондация „Варки“, в което се съпоставя отношението на родителите към образованието на децата им по целия свят (https://www.varkeyfoundation.org/global-parents-survey). Фондацията организира и годишната  „Световна награда за учител“ (Global Teacher Prize), която е нещо като Нобелов еквивалент в учителската професия.

Японците и индийците са рекордьори на различни полюси

Та, да се върнем на проучването. Всеки четвърти родител в света не отделя никакво време, за да помага на детето си в четенето, писането на домашните или подготовката на уроците. Проведени са анкети на 27 830 родители от 29 страни, като България не е включена в изследването. Оказва се, че в Япония почти всеки втори родител не смята за нужно да помага на ученика. 45% от анкетираните в страната на Изгряващото слънце мислят по този начин. Висок е процентът на родителите, които не отделят дори час седмично на детето си за училищни задължения в Германия (36%) и във Финландия (31%).  Иначе средно родителите в света отделят по 6,7 часа седмично, за да помагат на ученика.

Повече от час всеки ден продължава съвместната работа между родителя и детето му с цел да научи по-добре в Русия  (7,5 часа седмично). В Съединените щати средно се отделят всяка седмица 6,2 часа за учене заедно, а в Турция – 8,7 часа. Най-отдадени на съвместната училищна подготовка са индийците, които прекарват средно по 12 часа всяка седмица с детето си над учебниците. Глобално една трета от родителите изпитват угризения, че не помагат на детето си достатъчно за училище, показва проучването.

Помагането за уроците зависи от възрастта

Разбира се, времето прекарано с ученика зависи от възрастта му. От 4 до 14-годишна възраст средно в света родителите отделят по 1 час за занимания, свързани с училище, всеки ден. Най-малко залягат над учебниците заедно с родителите си подрастващите между 16 и 18-годишна възраст. 41% от юношите в тази категория не получават никаква родителска помощ.

За всеки втори родител в света изборът на училище зависи най-много от два фактора – професионализъм и квалифицираност на учителите и близост на школото до дома. Една трета от родителите следят дали в училището има приятна атмосфера, подходяща за творчество и развитие. Средно 30% от родителите в света проверяват рейтинга на училището спрямо резултатите от провеждани през годините изпити и матури. Едва 14% от родителите се вслушват в желанията на своето дете за избор на ученика. Най-висок е процентът на родителите, които дават тази свобода на детето си във Финландия – 53 на сто.

Кариера или тероризъм?

Различни са и притесненията на семействата по света, когато изпращат ученика през училищния праг. 69 на сто от французите се притесняват дали в бъдеще детето им ще се реализира с придобитите знания и дали ще може да изгради кариера. Една трета от германците се притесняват от конфликт или тероризъм. 53% от мексиканците признават, че се притесняват от престъпността и дали детето им ще бъде на сигурно място. Всеки четвърти южнокореец пък се притеснява дали новите поколения ще са достатъчно в час с бързоразвиващите се технологии и комуникации.

Leave a Response