Науката доказа, че мазнините не водят до качване на килограми

мазнините

Повечето от нас все още вярват, че мазнините, които приемаме с храната, са директно свързани с напълняването. Факт е, че това схващане породи бум в производството на нискомаслени варианти на абсолютно всичко и въпреки това – ефектът е обратен. Затлъстяването в световен мащаб се увеличава, просто защото разбирането за храната ни е продиктувано от рекламите, имащи за цел продажби, а не толкова – нашето здраве.

Нискомаслените диети всъщост не ни правят по-слаби

Можете да се успокоите! Това вече е научно доказано от подробно изследване, публикувано в научното списание The Lancet. Екип от специалисти изследват 135, 000 души в 18 различни държави като идеята е да установят как точно влияят нискомаслената и нисковъглехидратната диета и има ли смисъл от тях.

Резултатите са потресаващи! Всъщност нискомаслената диета води до повече проблеми със здравето, отколкото можем да предположим. Тя е свързана с увеличаване на риска от проблеми със сърцето и сърдечен удар, докато нисковъглехидратната диета всъщност намалява този риск. Можете да прочете повече за този феномен ТУК!

Тялото ни има нужда от мазнини, за да е здраво

Мазнините са изключително важни, за да може тялото ни да функционира по-най-добрия начин. Те участват във важни процеси в организма като изграждане на мембраните на нашите клеки, както и защитните обвивки на нервите. Също така мазнините имат активно участие в правилното функциониране на мускулите и съсирването на кръвта.

Благодарение на мазнините ние усвояваваме много важни витамини и минерали от храната. Но какво се случва, когато спрем да консумираме мазнини? Започваме да наблягаме на въглехидрати и захари, защото тялото отчаяно иска да конпенсира загубите си. Но ефектът е обратен – качване на килограми и затлъстяване.

Кажете „Да!” на правилните мазнини

Несъмнен факт е, че едни мазнини са по-добри от други. Всички изкуствени мазнини като транс-мазнините нямат място в нашата диета за здраве. Но за щастие имаме богат избор от здравословни варианти на мазнини. Животинските мазнини трябва да консумираме умерено, а т.н. „добри” мазнини можем да консумираме без капка угризения. Можем да си ги набавим от авокадо, ядки, сьомга, кокосово малсо, зехтин, маслини, ленено семе и много други. Но най-важното, не отричайте мазнините от диетата си. Те ни помагат да сме по-здрави!

Екатерина Кьосева

Екатерина Кьосева

Екатерина e психолог, преподава йога и организира семинари за себеразвитие. Писането е друга нейна голяма страст, която й позволява да "играе" с гледните точки и да разширява собственото си възприятие за живота!

Leave a Response