Да подсилим мозъка и паметта си с витамини тази есен!

витамини

Мозъкът е „най-гладният” за хранителни вещества орган в тялото ни. Той, пръв от всички други, усвоява поетите с храната витамини и минерали. Това, което ядете може да повлияе на начина, по който се чувствате, върху тялото ви и върху функционирането на мозъка ви. Без достатъчно количество протеини, въглехидрати, антиоксиданти и омега-3 мастни киселини, може да започнете да изпитвате загуба на памет и когнитивен спад.

Умът ни е един жизненоважен орган, който се нуждае от своята жизненост. Събудете мозъка си с порция-две ‘’интелектуална храна’’!

Вижте нашият списък от храни, които предпазват от депресия, стимулират паметта ви, като запомняте по-ефективно, спомагат за концентрацията, а някои дори намаляват риска от Алцхаймер и забавят стареенето на мозъка!

Пълнозърнест хляб

Пълнозърнестият хляб е задължителен в списъка с храни, съдържащи необходимите ни витамини през есента. Трябва да знаем, че пълнозърнестите храни са  чудесен мозъчен стимулатор. А самият пълнозърнест хляб съдържа висок процент фолиева киселина, която усилва притока на кръв към мозъка.  Също така е добър източник на витамин В, селен и разтворими фибри. Един удобен и вкусен начин за консумация на пълнозърнести храни е препечена филийка ръжен хляб!

Патладжани

Отдавна известни със своята лилава бляскава обвивка и неповторимата си консистенция патладжаните предпазват клетъчните мембрани от множество увреждания, тъй като съдържат фитонутриенти. Също така оказва защита на клетъчните стени на мозъчната тъкан, които имат разнообразни функции, свързани с регулирането и приемането на вещества. А самата кожа на патладжана съдържа антиоксидант, наречен насунин, който стимулира мисленето чрез повишаване на комуникацията между мозъчните клетки и молекулите посредници!

Червено зеле

Червеното зеле съдържа повече витамини от бялото или брюкселското. Освен това е богато на минерални вещества, като фолиева киселина и магнезий.  Богато е на антиоксиданти наречени полифеноли и витамин В1 и В2. Те влиаят добре на умствените способности и снабдяват мозъка с глюкоза. Полифенолите са особено полезни за предотвратяване на Алцхаймер. Е, какво още чакате, направете си свежа зелева салата за остър ум!

Къпини

Къпините имат полезно въздействие върху мозъка и може да помогнат за предотвратяване на загубата на памет и други проблеми, свързани с напредналата възраст. Тези дребни плодчета съдържат удивителен клас хранителни вещества, наречени антоцианини, които пазят от оксидативен стрес, защитават невроните и подобряват работата на мозъка. Противовъзпалителните и антиоксидантните им свойства също предпазват мозъка от дегенеративни проблеми. Всички флавоноиди съдържащи се в ‘’тъмните изкушения’’ помагат на организма ни да произведе азотен оксид, който подпомага за по-доброто кръвоснабдяване на мозъка!

Шоколад

Шоколадът стимулира производството в мозъка на ендорфини, т.нар. „хормони на щастието”, и така служи като ефективен антидепресант. Флавонолите, които се намират в изобилие в черния шоколад са антиоксиданти, които могат да предотвратят или да забавят някои видове клетъчни увреждания. Също така черният шоколад е полезен и незаменим за концентрацията, а белият ни помага да координираме по-добре реакциите си. Трудно е да се повярва, че нещо толкова вкусно като шоколада, може също така да бъде и невероятно полезно!

Автор: Габриела Смилянова

Екатерина Кьосева

Екатерина Кьосева

Екатерина e психолог, преподава йога и организира семинари за себеразвитие. Писането е друга нейна голяма страст, която й позволява да "играе" с гледните точки и да разширява собственото си възприятие за живота!

Leave a Response