За да постигнем по-добри резултати от тренировките, трябва да следим тестостерона си. Вижте как естествено да повишим неговите нива

тестостерона

Много хора традиционно свързват мъжкия полов хормон тестостерон с проявите в интимната сфера. Да, факт е, че от неговите нива зависи нашата сексуална активност – и при мъжете, и при жените. Но той е отговорен и за много други процеси в телата ни, като другата му основна функция се отнася до мускулите. И именно тази функция на тестостерона да влияе върху изграждането на мускулите е от особено значение. Тя отговаря за натрупването на мускулна маса, за изчистването на мазнините от мускулите, за втвърдяването им, за получаването на по-голяма енергия в ежедневието, а така също и по време на тренировка и за подобряване на метаболизма.

Всички тези (а те не са всички) преимущества, които ни осигуряват високите нива на тестостерона, превръщат този хормон в свещен граал.

Хората, които не са запознати с биохимията на организма, обикновено са склонни да я подценяват

Хората, които не са запознати с биохимията на организма, обикновено са склонни да я подценяват или да влизат в най-различни филми. А пък митовете за тестостерона са толкова много, че вероятно са малцина онези, които знаят истината за важността на този хормон.

Като започнем от обичайното филмиране на интимните отношения и стигнем до „мистично” омекнали мускули и „необяснимо” затлъстяване. Когато човек не се грижи за здравословния си хормонален баланс и в частност за оптимални нива на тестостерон, може да има занижено либидо. За ниското си либидо пък да обвинява своя партньор или пък ако партньорът е със занижено либидо да страда, че „не е достатъчно секси”. Като резултат имаме едни „изстинали” отношения и лошо самочувствие. От друга страна стои проблемът с мускулите – ако не са достатъчно високи нивата на тестостерона, то мускулите, колкото и да тренирате, стоят по-меки и трупате „незнайно как” мазнини. Освен това имате бавен метаболизъм.

Когато ходите на фитнес и работите за маса, релеф или отслабване, при всички случаи вие се нуждаете от едни добри нива на тестостерона, и мъжете, и жените. Благодарение на тестостерона ще изградите силно и здраво тяло, което ще бъде изпълнено с енергия. И не мислете, че това е нещо противоестествено или вредно, то е част от грижата за тялото и за здравето.

По-високи нива на мъжкия хормон ще ви предпазят от редица заболявания като сърдечните, костните и ред други. И тук не става дума жените „да станат като мъже”, това няма да стане (освен ако не приемат стероиди). Тук говорим за естествено повишаване на този хормон, с помощта на храната, билките и тренировките.

И малка вметка: правени са изследвания, които са показали, че фригидността при жените много често се дължи на драматично ниски нива на тестостерона.

Вижте защо тестостеронът е определян като свещения граал на хормоните!

Когато ходите на фитнес и работите за маса, релеф или отслабване, при всички случаи вие се нуждаете от едни добри нива на тестостерона,

Тестостерон – свещеният граал на мъжките полови хормони

Силата на тестостерона е почти митична и не е чудно. Тя може да увеличава мускулите, да изгаря телесните мазнини и да поддържа настроението ви положително, също регулира съня, либидото, жизнената енергия, цялостното здраве и качеството на живот.

За съжаление, повечето мъже преживяват бавен спад на тестостерона, след навършване на 30 години. По-ниските нива на тестостерон излагат мъжете на по-голям риск от сърдечни заболявания, увреждане на сексуалната функция, затлъстяване, ниска минерална плътност, диабет тип 2, намалена мускулна маса и влошено физическо представяне в тренировките.

Тестостерон – свещеният граал на мъжките полови хормони

При жените положението не е много по-различно, разбира се, направо е доста по-зле. При жените  нивата на тестостерона, които са само една десета от тези на мъжете, достигат своя връх на 20-годишна възраст. След това започват да намаляват. Този спад може да промени негативно баланса между тестостерон и естроген. Това води до увеличаване на телесните мазнини, забавен метаболизъм, намалена експлозивна сила и костна минерална плътност, чувство за слабост в мускулите и омекването им.

За щастие, има много начини, по които естествено можем да увеличим нивата на тестостерона.

Не избягвайте холестерола

Не избягвайте холестерола

Холестеролът всъщност е необходим за синтезирането на тестостерона. Тоест тестостеронът произлиза от холестерола. Ако вие сте на диета, в която липсва хранителният холестерол, мускулите ви ще започнат да отслабват, защото ще намалее и тестостеронът в организма ви. Това ще доведе и до спад на сексуалната ви енергия и енергията ви като цяло. Има силна връзка между нивата на HDL холестерола („добрият“) и свободните нива на тестостерона.

Храните, които провокират „добрия” холестерол,

Освен това по-голямата част от тестостерона в тялото ви е свързана с протеини, но само неприкачените или свободните тестостерони се считат за бионалични. Доказано е, че включването на цели яйца в диета с умерен въглехидратен дефицит подобряват липопротеиновия профил.

Храните, които провокират „добрия” холестерол, са червеното месо, яйчният жълтък и морските дарове като калмари, омари и скариди. Бъдете спокойни при консумирането на цели яйца. Митът, че жълтъците вдигат нивата на „лошия” холестерол в организма, вече е развенчан Разбира се, количеството е важно – подобно на всичко и с тях не бива да се прекалява.

 

Цялата статия може да прочетете ТУК.

 

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response