Този ритуал със сигурност ще завихри спиралата на щастието

ритуал

Само можем да спечелим ако приложим този простичък и супер ефективен ритуал за щастие в ежедневието си. Интернет пространството е залято от информация, която цели „щастие“, но невронауката има новини за нас и точно това искаме да ви покажем. Според Алекс Корб, изследовател в невронауката, ние сами можем да изобретим своя спирала на щастието. Или нещо като „позитивен омагьосан кръг“.  Той подробно обяснява това  в книгата си „Upward Spiral: Using Neuroscience to Reverse the Course of Depression, One Small Change at a Time“.

Всичко е свързано с нещо много простичко или с един ритуал за щастие, който трябва да правим всеки ден. Той изисква малко, но наистина може да има огромно влияние върху живота ни!

Мозъкът ни и тревогата от една по-различна перспектива

Има такива мисли, които появявайки се в ума ни активират тези центрове в мозъка, които са директно свързани с т.н. система на възнаграждение. Или с усещането за задоволство. Тези спонтанни размишления активират префронталния кортекст, амигдалата и инсулата и всъщност ни карат да се чувстваме по-добре. По този начин тревожността се обяснява по позитивен начин. Например, според Алекс Корб вината, срамът и тревожността активират системата за възнаграждение в мозъка.

Това е и причината понякога да не искаме съвсем да спрем да изпитваме тревога, вина и срам. Звучи странно, нали? Е, ако тези емоции ни успокояват, че тревожейки се, правим нещо позитивно, тогава защо да спираме да ги изпитваме? Идеята на автора е точно такава – че тревожейки се оставаме с усещането, че правим нещо, за да се справим със ситуацията. Това създава спирала, която не води до щастие, а обратното. Целейки да активираме все повече системата за възнаграждение мозъка ни стимулира все повече и повече тревога. И така се затваряме в негативна спирала.

Какво можем да направим, за да обърнем процеса?

Започнете да си задавате въпроса: „За какво съм благодарен?“ Благодарността предизвиква отделяне на допамин, а той от своя страна ни прави по-социални. Благодарността също така води до отделяне на серотонин, който ни подтиква да се фокусираме върху положителната страна на живота. Е, ако искате да излезете от омагьосания кръг на тревожността, опитайте да замените тревожните мисли с чувство на благодарност и гледайте как живота ви се променя към по-добро!

Leave a Response