Ходите на фитнес, но нямате успех? Вижте къде грешите

грешите

Защо едни хора във фитнес залата изглеждат като фитнес модели, а други, макар да тренират вече известно време, сякаш нямат никакъв напредък? Без значение дали сте мъж или жена, и при едните, и при другите може да липсва напредък. Това неслучване на „голямата промяна” във външността е накарало мнозина просто да се откажат от фитнеса и да го заклеймят като нещо, което „не върши работа”. А замисляли ли сте се, че може би някъде грешите?

Правилно и грешно 

Правилно и грешно

Истината е много ясно подчертана и категорична. Само онези, които спазват известни правила, както за тренировките, така и за собствената си дисциплина, ще постигнат тялото, за което мечтая. А това не е толкова трудно. Дори преди никога да не си тренирали, може да влезете в една прилична форма за по-малко от два месеца. Просто трябва да сте дисциплинирани, да смените режима на хранене и да правите тренировките си ПРАВИЛНО.

В това ПРАВИЛНО е разковничето на целия прогрес!

Много хора запаметяват грешни фитнес стратегии, като модели на небрежно маркиране на тренировката и поведение на човек, който само бърбори с останалите. Други пък години наред правят дадени упражнения грешно и се чудят защо те са толкова хвалени, а при тях не работят. Ами нищо, което е тръгнало в грешен коловоз, не отвежда на очакваната гара. Просто е, и много по-лесно за постигане, отколкото си мислите.

Но важното е да научите ПРАВИЛНОТО и да отстраните ГРЕШНОТО от своите тренировки и навици.

За целта ние сме подготвили няколко от най-разпространените грешки във фитнес залата, които са причина за липсата на успех! Някои от тях дори са се превърнали в клишета за „правилно” трениране.

Вижте къде най-често грешите!

Вижте къде най-често грешите!
Правилните тежести

Най-голямата грешка, която възпрепятства напредъка на много от трениращите, е свързана с пола. Вероятно е свързана и с егото. Обикновено мъжете се опитват да вдигнат твърде големи тежести, а жените използват твърде малки по време на силова тренировка.

Ако момчето на лежанката, което едва избутва щангата, а неговият приятел отгоре основно я държи, намали килограмите, ще започне реално да избутва адекватни на нивото си килограми. Така ще започне и мускулът да расте.

Момичето, което вместо с пет килограмова гира, вземе пудовката от 20 килограма и с нея започне да прави клекове, много скоро ще забележи, че дупето й е станало по-оформено и стегнато.
Макар че при жените страхът е, че ще станат големи и мускулести. Това ги кара година след година да не сменят петкилограмовата гира с двайсеткилограмова. Така само губят възможността да оформят красиво дупе, бедра, бицепси…

Растящо съпротивление

 

Растящо съпротивление

За да постигнете напредък, трябва да увеличите съпротивлението. Това е, което тонизира вашите мускули. Трябва да ги стресирате. Не ги жалете.

Тоест идеята е, че не само тежестите трябва да са адекватни на нивото ви, но трябва и периодично да растат. И все пак колко тежко е идеално за всеки?

Започнете с тегло, което ви позволява лесно да завършите две серии от 15 повторения като загрявка, след което изберете тегло, което ще ви позволи да извършите между 8 и 12 повторения.

Ако не можете да направите осем повторения, това е твърде тежко. Ако можете да направите повече от 12, това е твърде леко и трябва да добавите малко. Добавете достатъчно тежести, които отново ще ви позволят да получите само осем повторения. Това обикновено се прави чрез добавяне на около още 2 кг.

Цялата статия може да видите ТУК.

 

 

Снимки: pixabay

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response