Няколко вида храни, които намаляват апетита за алкохол

алкохол

Всеки, който някога е опитвал да се откаже от алкохола, да си почине или да намали количеството, което пие, е осъзнавал, че има проблеми с алкохола. Да се ​​приберете вкъщи в петък вечер след стресираща седмица, да хапнете добре в ресторант с добри приятели или да пътувате през красиви лозарски райони, са причина за това усещане, че трудно бихте устояли на желанието да изпиете чаша алкохол, например.

 

Разбира се, за повечето хора пиенето на алкохол е навик

Разбира се, за повечето хора пиенето на алкохол е навик, а разчупването на този навик изисква воля, за да започнете, и голяма съзнателна мисъл, за да продължите. Така че съпротивлението на алкохола може да се окаже трудно.

Има обаче редица начини за намаляване на апетита за алкохол, които може да ви помогнат да прекъснете навика и да създадете нови, по-здравословни навици.

 

Вкарайте в ежедневното си хранене пълнозърнести въглехидрати като хляб, паста и ориз

Вкарайте в ежедневното си меню пълнозърнести въглехидрати като хляб, паста и ориз, за да намалите алкохолния глад

Ако алкохолът е имал голяма роля във всекидневния ви калориен прием, тялото ви е било принудено да използва прости въглехидрати като основен източник на енергия. Веднага след като премахнете или значително намалите количеството алкохол, който консумирате, тялото ви ще пожелае въглехидрати или по-точно захар.

Вместо да го зареждате със захар от шоколад, чипс, торти или всякакви продукти от бяло брашно и бяла захар, опитайте да ядете богати на фибри сложни въглехидрати. Те се намират в пълнозърнестите макаронени изделия, кафявия ориз, овесените ядки, зеленчуците, бобовите растения и пълнозърнестите хлябове.

Тъй като тези въглехидрати се отделят бавно в кръвта (имат нисък гликемичен индекс), нивата на кръвната захар ще останат стабилни и апетитът ви ще остане далеч за по-дълго време.

Яжте риба, бяло и чисто червено месо, за да си набавите качествен протеин

Яжте риба, бяло и чисто червено месо, за да си набавите качествен протеин

Протеинът е важен за толкова много телесни функции, като растеж и възстановяване на мускулите и тъканите. Но освен това той играе активна роля и за настроението, качеството на съня и храносмилането. Пилето е добре познат източник на чист, постен протеин, докато рибата, основно сьомгата, рибата тон и скумрията, притежават и ценни мазнини.

Като допълнителен бонус, рибата ви доставя и витамин D, полиненаситени мазнини (добри мазнини) и омега-3 мастни киселини (по-важните мазнини), които са чудесни за контрол на настроението и мозъчната енергия.

За вегетарианците, орехите, лененото семе, семената чиа и фъстъченото масло са чудесни заместители.

Зелени зеленчуци 

Зелени зеленчуци, плодове и листни зеленчуци срещу апетита за алкохол

Броколи, спанак, маруля, грах, банани (повторно), портокали и пъпеши са блестящи източници на витамин В, жизненоважен съюзник в борбата срещу алкохолния апетит и пристрастяване. Витамин B подпомага производството на червени кръвни клетки за мозъчната и сърдечната функция. Има и важна роля за храносмилането, тъй като помага да се метаболизират хранителните вещества.

Банани и слънчогледови семена

Банани и слънчогледови семена


След като първоначално предизвиква повишаване на нивата на допамин, продължителната употреба на алкохол влошава този „щастлив“ хормон в мозъка. Бавно човек привиква и започва да се нуждае от повече алкохол, за да получи същото щастливо усещане.

Яденето на банани и слънчогледови семена естествено повишават нивата на допамина. Докато бананите предлагат и допълнителното предимство: увеличават серотонина в мозъка. По този начин намаляват депресията и тревожността.

В най-тъжните ни мигове ние често се обръщаме към алкохола, така че всички храни, които помагат да се контролират нашите настроения и да се намали депресията и безпокойството, ще намалят желанието ни за алкохол.

Свеж спанак и магданоз

Свеж спанак и магданоз

Л-глутаминът е фантастична аминокиселина и отличен източник на енергия за мозъка ви. Тя също е чудесна за подобряване качеството на съня, намаляване на безпокойството и  алкохолния глад. Тя е уникална и с още нещо: намалява апетита за захар.

Л-глутаминът може да се намери естествено в суров, свеж спанак и в магданоза. Освен това тези продукти са отлични източници на витамини, минерали и фибри, които помагат да се контролира метаболизма.

Л-глутаминът също е на разположение и като хранителна добавка.

Първата стъпка в избавянето от навика да пиете алкохол е в заместването му с по-здравословен начин на живот.

Първата стъпка в избавянето от навика да пиете алкохол е в заместването му с по-здравословен начин на живот. Това включва храни, богати на полезни хранителни вещества, за закуска, обяд и вечеря и поне две леки закуски.

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response