Добавете и смокинята в торбата със здраве! Тя е суперхрана, която в този сезон може да си я купите и прясна

смокинята

Списъкът със суперхраните става все по-дълъг. Наред  с познати продукти, като бадеми, боровинки и чесън или малко по-новите, но и те вече доста познати: годжи бери, чиа и куркума. Знаете ли обаче, че в този списък присъства и смокинята? При това вероятно ще се изненадате какви вълшебни съставки и ефекти има тя върху организма ни!

Ползите за здравето от смокинята са много.

Ползите за здравето от смокинята са много. Тя помага при: сексуална дисфункция, запек, лошо храносмилане, диабет, кашлица, бронхит и астма и др.

Смокините са сезонни плодове, които са родом от западните части на Азия. Интересен факт представлява това, че смокинята принадлежи към семейство черничеви.

Ползите за здравето от смокините идват от наличието на големи количества минерали, витамини и фибри. Те са много богати на полезни хранителни вещества, включително витамини А, В1, В2, калций, желязо, фосфор, манган, натрий, калий и хлор.

 

Насърчава загубата на тегло

Влакната в смокините също помагат за намаляване на теглото и често се препоръчват при затлъстели хора. Въпреки това, техният немалък брой калории може да доведе до увеличаване на теглото, особено когато се консумират в комбинация с мляко. Три смокини са достатъчни, за да получите препоръчителното количество хранителни вещества, така че не прекалявайте!

Насърчават загубата на тегло

Смокинята предотвратява запек

Много хора страдат от нередовен стомах. А в три плода смокиня има 5 грама фибри. Всъщност те са едни от най-богатите на фибри храни. Тази висока концентрация на фибри помага за насърчаване на здравословното, редовно функциониране на червата и предпазва от запек.

Но фибрите имат още една вълшебна функция, отнасяща се до движенията на червата – те елиминират и диарията, благодарение на факта, че се борят с неправилните движения на червата.

 

Понижава холестерола

Смокините съдържат пектин, който е разтворимо влакно. Когато влакното се движи през храносмилателната система, то изсмуква лошия холестерол и го пренася за отстраняване от тялото. Като разтворимо влакно, и пектинът на смокините стимулира правилните движения на червата.

Високите количества фибри в диетата ви могат да подпомогнат цялостното ви здраве. Освен това се използват и като превенция на някои видове рак на корема, както и рак на дебелото черво.

Подобряват холестерола

Предотвратява постменопаузалния рак на гърдата

Известно е, че съдържанието на фибри в смокините предпазва от рак на гърдата, а след менопаузата спомагат за възстановяване на хормоналния баланс при жените. Системите в тялото са толкова взаимосвързани, че хормоните засягат и имунната система, което от своя страна повлиява способността на антиоксидантите да се борят със свободните радикали.

Свободните радикали са основни фактори за развитието на рака. Ето защо се счита, че смокините се грижат за осъществяването на една допълнителна линия на защита.

Смокинята предотвратява коронарна болест на сърцето

Смокинята предотвратява коронарна болест на сърцето

Сухите смокини съдържат феноли, Омега-3 и Омега-6. Тези мастни киселини намаляват риска от коронарна болест на сърцето. Освен това смокинята оказва значителен ефект върху нивото на триглицеридите в организма.

Листата на смокинята пък имат инхибиращ ефект върху триглицеридите и намаляват общия им брой.

Триглицеридите са друг основен фактор за различните сърдечни заболявания. От листата на смокинята се прави един от най-вкусните целебни чайове.

Лекува рак на дебелото черво

Наличието на фибри помага да се стимулира елиминирането на свободните радикали и други вещества, причиняващи рак, особено на дебелото черво, тъй като влакното увеличава здравословното движение на червата.

Контрол на диабета

Американската асоциация по диабет препоръчва смокините заради високото им съдържание на фибри, което спомага за функционалния контрол на диабета. Листата на смокините са особено полезни за намаляване на кръвната захар. Те са богати на калий, който помага да се регулира количеството на захарта.

Контрол на диабета
Предотвратете хипертония с помощта на смокинята

Хората обикновено приемат натрий под формата на сол, но ниското съдържание на калий и високото съдържание на натрий може да доведе до хипертония. Смокините са с високо съдържание на калий и имат ниско съдържание на натрий, така че те са идеална защита срещу хипертонията.

 

Лекува бронхит

Фитохимикалите в смокиновите листа ги правят идеален компонент за основа на чай. Чаят от смокиня е популярно средство в борбата с различни респираторни състояния като бронхит, магарешка кашлица и астма. Използва се като начин за предотвратяване и намаляване симптомите на астма.

Укрепва костите

Смокините са богати на калций, който е един от най-важните компоненти за укрепването на костите и който спомага за намаляване на риска от остеопороза.

Те също така са богати на фосфор, който подобрява костната плътност и по-бързото зарастване, ако има някакви увреждания на костите.

Сексуална дисфункция

Сексуална дисфункция

Векове наред смокините са били препоръчвани като начин за коригиране на сексуална дисфункция. В това число: издръжливост или еректилна дисфункция. Смокините са залегнали в  митологията и културата и често се споменават като мощен стимулатор дори за плодородие, освен като афродизиак.

Реалният им принос на афродизиак е съмнителен, но огромното количество ценни витамини и минерали може да доведе до внезапно увеличаване на енергията и издръжливостта, които хората бъркат със сексуален ефект.

Потопете 2-3 смокини в мляко за една нощ и ги изяжте на сутринта – рецепта за подобряване на либидото.

Предотвратява дегенерация на макулата

Загубата на зрението при по-възрастните хора обикновено се дължи на дегенерация на макулата. Смокините са особено добри, за да ви помогнат да избегнете този много разпространен симптом на стареенето.

 

Снимки: pixabay

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response