Червена боровинка – чудото, което пази от рак, сърдечни болести и бактериални инфекции

Червена боровинка

Боровинките се намират на едни от първите места в списъка със здравословните храни. Поради високото си съдържание на хранителни вещества и антиоксиданти, те спадат към така наречените супер храни. Те са истински чудеса за съхраняване на здравето ни. А да не говорим, че половин чаша червена боровинка съдържа само 25 калории, което я превръща в идеална за всеки здравословен, диетичен режим.

Какво печелим от консумацията на червена боровинка

Ползите  за здравето от консумирането на червени боровинки са наистина много. Част от тях включват понижен риск от инфекции на пикочните пътища, предотвратяване на някои видове рак, подобряване на функцията на имунната система, нормализиране и снижаване кръвното налягане и др.

 

 

Червените боровинки се борят с  инфекциите на пикочните пътища

Червена боровинка при сърдечно-съдови болести

Някои данни сочат, че полифенолите в боровинките могат да намалят риска от сърдечно-съдови заболявания. Те предотвратяват натрупването на тромбоцити и намаляват кръвното налягане чрез противовъзпалителни механизми.

 

Червените боровинки се борят с  инфекциите на пикочните пътища

Боровинката може би е най-известна с ролята си в превенцията на инфекции на пикочните пътища, особено при повтарящи се инфекции. Високото ниво на проантоцианидини в червените боровинки помага за намаляване на адхезията на някои бактерии към стените на уринарния тракт. По този начин се борят с инфекциите.

Проучване, публикувано в Американския журнал по акушерство и гинекология през февруари 2016 г., съобщава, че макар червените боровинки да са показали, че помагат за инфекции на пикочните пътища, сокът от червена боровинка е далеч по-малко ефективен. Причината за това е, че се изисква изключително голяма концентрация на червена боровинка, за да се предотврати бактериалната адхезия. Тази голяма концентрация не се открива в соковете, които пием.

Д-р Тимоти Буун, работещ по изследването на червената боровинка от медицинския колеж в Хюстън, е споделил следното:

„Сокът от червена боровинка, особено соковите концентрати, които откривате в магазина за хранителни стоки, няма да излекуват инфекциите на пикочните пътища. Те може да предложат единствено повече хидратация, но не и да премахнат бактерията от стените на пикочните пътища.“

 

Червена боровинка при сърдечно-съдови болести

Червена боровинка в борбата с рака



Изследванията показват, че боровинките са полезни, тъй като забавят прогресията на тумора и имат положителен ефект срещу рака на простатата, черния дроб, рака на гърдата, яйчниците и дебелото черво.

Червената боровинка има и стоматологичен ефект

Проантоцианидини в червените боровинки, които помагат за предотвратяване на инфекциите на уринарния тракт, също подпомагат и оралното здраве, като предотвратяват образуването на бактериални инфекции в устната кухина и по зъбите. Боровинките също се препоръчват за предотвратяване на заболяванията на венците.

 

 

Защо червената боровинка има толкова перфектен хранителен профил

 

Защо червената боровинка има толкова перфектен хранителен профил

 

Червената боровинка е чудесен източник на витамин С, фибри и витамин Е.

Витамин С в червената боровинка

Този витамин е мощен естествен антиоксидант, способен да блокира влиянието на свободните радикали, както и да повиши устойчивостта на организма срещу инфекциозни агенти.

Голямото количество фибри в червената боровинка

Високите дози фибри в червената боровинка водят до по-ниски рискове за развитие на коронарна болест на сърцето, инсулт, хипертония, диабет, затлъстяване и някои стомашно-чревни заболявания.

Повишеният прием на фибри също е показал, че понижава нивото на кръвното налягане и холестерола, подобрява чувствителността към инсулина и подобрява загубата на тегло.

 

 

Витамин Е

 

Витамин Е

Витамин Е е мастноразтворим антиоксидант, който има отношение към имунната функция. Той помага за предотвратяване или забавяне на хроничните заболявания, свързани със свободните радикали.

Боровинките съдържат и витамин К, манган и голям набор от фитонутриенти, природни растителни химикали, които помагат за защита на тялото от свободните радикали и имат противовъзпалителни и противоракови свойства.

 

 

Снимки: pixabay.com

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response