Магнезият: минералът от изключителна важност за здравето

магнезият

Магнезият е една от тези хранителни добавки, към които често посягам. Най-вече защото според много специалисти тялото ни е може да произведе този ценен минерал само. А и най-вече защото храната, с която се храним вече е относително бедна на витамини и минерали. Това я превръща в недостатъчен източник и съответно прави приемът на минерали като магнезий задължителни, особено в някои специални състояния. При много хора недостигът на този минерал причинява мускулни крампи, проблеми с храносмилането, умора, тревожност и трудно заспиване. Може да се каже, че магнезият е един от най-важните елементи за тялото ни, който обаче рядко приемаме в достатъчни количества.

Какви са ползите от магнезия за тялото ни?

Магнезият участва в над 300 биохимични функции в нашето тяло, например регулира сърдечния ротъм и подпомага функциите на невротрансмитерите в мозъка ни. Той също така подпомага функцията на мускулите и ставите, както и участва в синтеза на протеин и в клетъчния метаболизъм. Магнезият има изключителен ефект при състояния като умора и отпадналост, защото повишава енергията ни по естествен начин. Подпомага още имунната система и поддържа костите ни здрави. Близо 50% от количеството магнезий, от което се нуждаем всеки ден, отива към костната ни система. По този начин магнезият ни предпазва от развитие на остеопороза.

Симптоми на магнезиев дефицит

Отчетливи симптоми на недостатъчно количество на магнезий в тялото ни са болката във всрата и гърба, лесна уморяемост, главоболие, тревожност, мускулна слабост и крампи, загуба на апетит, безсъние и проблеми с храносмилателната система. Трябва да знаем, че когато сме изложени на силе стрес тялото ни има способността бързо да изчерпва запазите на магнезий. Това означава, че нуждите ни от този минерал в стресови периоди значително се повишават. Още един много забележим сигнал за магнезиев недостиг е силното желание за прием на шоколад и сладки храни.

Източници на магнезий

Натуралните източници на магнезий, на които можем да наблегнем са всички листни зеленчуци като спанак, водорасли и пълнозърнестите храни. Добавете в менюто си повече домати, сладки картофи, елда, тквени семки, фъстъци, овесени ядки и черен шоколад. Препоръчва се приема на млечни продукти, риба и пълнозърест хляб. Не трябва да забравяме, че водата има високо съдържание на магнезий, така че стремете се да пиете повече вода. Ползите са много.

 

Екатерина Кьосева

Екатерина Кьосева

Екатерина e психолог, преподава йога и организира семинари за себеразвитие. Писането е друга нейна голяма страст, която й позволява да „играе“ с гледните точки и да разширява собственото си възприятие за живота!

Leave a Response