Комфортни храни, които изгарят мазнини

комфортни
Комфортни храни – как може да бъде едновременно вкусно, но и безвредно за килограмите ни

Комфортни храни – така метафорично наричат онези изкушения, чийто вкус ни кара да се чувстваме по-доволни и усмихнати. Всички сме примамени от тях, но в повечето случаи те попадат в графата „забранени удоволствия“, защото пазим фигурата и здравето си. На практика обаче има и такива храни, които също попадат в списъка с така наречените комфортни, защото обожаваме вкуса им, но при това ни помагат да се справяме с излишните мазнини.

Горещ шоколад

Така любимият ни горещ шоколад, към който посягаме още по-често през зимата, попада в списъка с храни, които, освен изкушаващи, могат да бъдат наистина полезни. Както знаем какаото е пълно с антиоксиданти, които намаляват кортизола – хормона на стреса, заради който трупаме повече мазнини в коремната област. Установява се, че нивото на антиоксиданти в горещия шоколад е пет пъти повече в сравнение с черния чай.

Пилешка супа с фиде

Диетолозите установяват, че хората, които консумират супа преди основното си ястие, в крайна сметка приемат по-малко количество калории. Това до голяма степен се държи на водата, която създава чувството за ситост. Тогава, когато тя има и съставки, даващи енергия, като например пилешката, това още повече намалява количеството прием на друго храна.

Задушено месо

Мнозина са изкушени от вкуса на добре приготвеното месо. Освен това то е чест участник в различни диети. Тялото използва повече енергия, за да се справя с обработката на протеини, казват специалисти, от което следва, че така се губят повече калории. И разбира се – чувството за ситост, което получаваме, когато консумираме протеини е по-трайно.

Печени картофи

В първия момент, когато чуем за картофи, съвсем не си представяме храна, която е щадяща за фигурата ни. Те обаче съдържат изключително много вещества, които са полезни за организма ни и ни помагат да се справяме с различни бактерии и инфекции.

Пай с тиква

Пайовете не са сред най-безобидните изкушения, но пък тези с тиква, любими ни особено в хладните месеци, са един от добрите начини да се поглезим с нещо сладко, но и същевременно много полезно. Сама по себе си тиквата съдържа много малко калории, богата е на фибри и също съдържа антиоксиданти. А винаги може да консумирате и само нея – печена, с мед.

 

Leave a Response