Ходете пеша, за да сте здрави

Ходете пеша, за да сте здрави

Ходенето пеша е най-лесната и достъпна форма на физическа активност. Освен това носи огромна полза за човешкия организъм. Мнението на много лекари е, че ходенето е по-полезно от бягането и други физически упражнения. Към безценното въздействие върху здравето, за ходенето може да се добави и факта, че има изключително положителен ефект на психо-емоционално ниво.

Ползите от ходенето са много и различни:

*При ходене кръвта започва да се движи по-бързо през съдовете и така обогатява всички вътрешни органи с голямо количество кислород, което е полезно за организма.

*Помага ви да се справите с болести на сърдечно-съдовата система, укрепва кръвоносните съдове и сърцето.

*Съдейства за намаляване нивата на холестерола.

*Има много благоприятен ефект върху дихателната система.

*Намалява риска от диабет.

*Има положителен ефект върху стомашно-чревния тракт, подобрява метаболизма, помага за премахване на токсините от тялото.

*Има благоприятен ефект върху ставите, костите и гръбначния стълб.

*Има закаляващ ефект, подобрява имунитета, което помага да противостоите на простудните заболявания.

*Има добър ефект върху зрението.

*Укрепва мускулатурата и ви помага да изградите красива фигура.

*То е незаменим метод в борбата срещу наднорменото тегло.

*Ходейки, забавяте процеса на стареене.

*Увеличава издръжливостта.

*То е отличен естествен антидепресант – снижава стреса, подобрява настроението и тонизира.

*Редовното ходене помага за възпитаването на организираност и дисциплина.

За кого се препоръчва ходенето

Няма възрастови ограничения и противопоказания. На всяка възраст може да започнете регулярни разходки. За възрастните хора ходенето често е единственият начин да спортуват, което помага за подобряване и поддържане на здравето им.

Ходете пеша, за да сте здрави

Как е правилно да се ходи

Най-важното правило е да бъде постоянно, независимо от сезона и времето. За повечето хора най-трудно е да се заставят ежедневно да правят целенасочена разходка. Но онези, които вече са преминали след този етап, възприемат ходенето като забавно и не могат да си представят живота без движение.

Като всяко нещо, и при ходенето има правила за получаване на максимална полза:

*Трябва да го правите в бързи темпове, но да не е бавно тичане, трябва да е приятно, да не причинява болка и недостиг на въздух.

*Много е полезно да се прави интервално ходене: да редувате умерено темпо с бързо.

*Следвайте принципа за постепенност, особено ако не спортувате друго. Това означава да увеличавате натоварването постепенно.

*При ходене главата трябва да е изправена.

*Раменете – спокойни и отпуснати.

*При правенето на крачка, трябва да стъпвате върху петата, а не на пръстите.

*При избора на място за разходка, избирайте хълмист, наклонен терен.

*Усмихвайте се.

Колко трябва да продължава разходката

Една разходка трябва да продължи най-малко 30-40 минути.

feet-1483852_1920

Ходенето в борбата с килограмите

То е един от най-добрите помощници в борбата с наднорменото тегло.

Колко калории се изгарят по време на разходка

При ходене с умерени темпове се изгарят около десет калории в минута. Ако го правите редовно и тялото вече е привикнало, изгорените калории са много повече.

Ходенето наистина крие много ползи за здравето, но трябва да помним,  че здравословният начин на живот е свързан освен с физическата активност, но и с правилното хранене, хигиената и съня.

 Снимки: pixabay.com

Leave a Response